Było trochę jak w pisanej na gorąco powieści Stiega Larssona...

Poprzez nasze akcje udało się nam poznać wspaniałych ludzi. Im też, gościom i sympatykom, dziękujemy. Przygotowujemy plan nowych działań na rok 2011. W ich opracowaniu pomogą nam Wasze historie.




wtorek, 7 września 2010

Problem nie do rozwiązania?

Witam,

Popieram waszą akcję.

Sam zastanawiałem się nad tym problemem już conajmniej kilka razy jak
tylko odwiedzałem miasta zagranicą. Szczytem jest tutaj Londyn gdzie
wszędzie ostrzegają "mind the gap", a ten cały gap to ledwo 10cm. U nas za
to o przerwie nikt nawet się nie zająknie mimo, że sporo osób ma z tym
codziennie problem.

Dla SKM od lat ta przerwa to "problem nie do rozwiązania". Oficjalnie
piszą, że nowe składy przystosowane są dla niepełnosprawnych, ale
nieoficjalnie podczas prywatnych rozmów np. na targach sami przyznają, że
ta rampa dla wózków nie ma sensu i jest tam tylko dlatego, że Unia wymaga
tego dla dofinansowania, a rozstawienie rampy trwa nawet 5 minut...

Ten "problem nie do rozwiązania" na świecie rozwiązany został już dawno.
To, że SKM nic z tym nie robi wynika właśnie z tego, że nikt przed wami
nie zajął się na publicznie problemem. Wymówka SKM, że nie da się połączyć
niskich peronów z wysokimi to bajka - od lat w Niemczech funkcjonują
systemy pre-metra (taki większy tramwaj) w tym także dwusystemowego. Jeśli
taki skład staje przy wysokim peronie w tunelu metra - otwierają się drzwi
bez rozsuwania podłogi, jeśli wjeżdza na ulice i staje przy niskim peronie
tramwajowym, otwierają się drzwi i wysuwa się specjalna drabinka
umożliwiająca wyjście z pojazdu na niski peron.

Problemem głównym jest to, że na liniach SKM jeżdżą składy EN57 i to je
się remontuje, a one są po prostu za wąskie. Poszerzenie ich było by
pewnie trochę droższe, ale ponieważ nikt się nie dopomina więc nikt tego
nie robi.

Oczywiście w SKM problemów jest znacznie więcej jak:
- źle rozplanowane wnętrza (nowe składy)
- brak uchwytów dla osób stojących itd ale to już osobny temat.

Pozdrawiam,

Szymon
Miłośnik Kolei

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.